Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Otur

Av Annika - 24 februari 2008 09:25


2008-02-24 09:25 Haad Rin, Koh Phangan, Thailand


Jag borjade ma samre i forrgar kvall men det var inte sa farligt. Eftersom sjukhuset lag precis bredvid sa tyckte Fredrik att vi lika bra kunde ga dit och prata med dom för att se vad dom sa. Jag pratade med en syster dar, hon ställde ett par frågor och sen fick jag pencillin och jag ar redan nastan helt bra. Tyvarr orkade jag inte till stranden igar som jag hoppades utan jag fick ta dte lugnt pa rummet, men det kommer fler strander!
Pa kvallen gick vi till Choppers restaurang igen for att kolla pa kvallens film, Lucky Number Slevin med Bruce Willis, Morgan Freeman och Josh Hartnett, trots de stora namnen var den vardelos och vi gick innan slutet.

Idag gick vi upp kl. 8 for att ata frukost, vi skulle bli upphamtade och korda till farjan kl. 9. Kl 08.50, precis när vi ska lämna rummet, upptacker Fredrik att hans planbok med bankkortet och reservpengarna ar sparlost forsvunnen.. efter att vi finkammat hela rummet/packningen utan resultat sa borjade vi bli misstankta mot agarna som hade reservnycklar till samtliga rum, vi visste att planboken inte lamnat rummet. Vi hör efter med dem flera gånger och dem kände sig nog rätt anklagade stackarna.
Klockan 09.50 fick vi ge upp och kasta oss in i en taxi for att forsoka hinna med var farja som skulle gå 10.00. Vi var i hamnen 09.58 och fick springa med var packning. Sa fort vi satte var fot pa dack sa hissade de upp landgangen, lite tur hade vi i alla fall. Val framme i Koh Pangan uppsoker vi vart rum for att leta igenom packningen en sista gang och sedan sparra kortet. Fredrik hittar planboken i ytterfacket pa ryggsacken, lattnad men ah sa dumt! Såklart fanns den där, mitt framför ögonen på oss. Vi letade längst ner i våra stora ryggsäckar och i badkaret men inte i det synliga ytterfacket på ryggsäcken. Ja säg, hur lyckas man?!
Hur som helst sa var det problemet ur varlden!

Nu blir det fullmoonparty pa stranden ikvall, det ser jag verkligen framemot! Det ska bli spännande att se galenskapen! Jag tar min pencillin så jag lär hålla mig lugn. Dock regnar det och ar lerigt idag, det kanske skiner upp om vi har tur.

Nu ska vi ivag och boka resan till Koh Phi Phi imorgon!

 
 
Plupp

Plupp

14 april 2008 09:45

Vad hände sen??? Vill läsa mer om er underbara resa!

http://plupp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards