Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

Återvändandet

Av Annika - 1 maj 2008 23:58

Fru Gårman 


För första gången sedan i november så ska jag imorgon åka tillbaka till Kallhäll och kopparn. Pärlan är visserligen inte där än men han kommer inom 3 dygn! Tänk att väntan äntligen är över. Trots att han inte är där så innebär besöket i Kallhäll ändå att livet snart kommer att kunna återgå till det vanliga, eller ja det som brukade vara det vanliga. Det känns skönt.


Ikväll har jag packat rejält. Bredvid mig står 3 stora bagar och en stor plastlåda fulla med grejer och därnere står 3 st papp-påsar.

Bäst att passa på när jag ska ta bilen med allting.

Oroa dig inte, pärlan, jag vet att allt får plats, jag har en plan!


Ryggen värker bara av att ha provburit så vi får se hur det går imorgon, troligtvis får jag springa massor med vändor istället, för om det är något som verkligen gör ont i ryggen, och omedelbart, så är det att bära tungt.


Jaha och vad hände igår på valborg då?


Jo! På kvällen plockade Johanna upp mig och så åkte vi ut i skogen på grillfest hos Sara. Årets första flintastek var väldigt god! Fler lär det bli!

Redan efter ett par timmar tog vi bilen hemåt. Jag hade gärna stannat ett tag till men att ta sig hem därifrån utan bil är i princip omöjligt.


Idag tog jag på mig mp3-spelaren, drog på hög härlig musik och promenerade ner till Dellan, för en lunchfika med Mickis och Johanna, i vårsolen. Åh vad jag älskar vår och sommar! Fågelkvitter, solsken och ljusa kvällar!


Imorgon vet ni redan vad jag ska göra.


Jag kom att tänka på en töntigt grej. Fru går man. Vägverket ska framställa en övergångsställeskylt med en tjej på. Jämställdhet ja. Missar inte feministerna något nu? Eller ett par saker som så ofta? Jag menar, det verkar som att fru går man ska ha kjol och långt hår? Vad är det som säger att en tjej ska framställas så? Förutom namnet "Herr går man" så tycker då inte jag att den gamla skylten är speciellt könsbetonad. Jag känner mig inte kränkt. Jag har vettigare saker att lägga min energi på.

Satsa på ungdomarna i skolan och äldrevården istället för att gå och må psykiskt dåligt över en jävla (ursäkta!) skylt!

Dessutom har ju skylten sin poäng "Herr går man" är ju ett hur fyndigt namn som helst. Plätt lätt för barnen att lära sig.. Här-går-man.

Jahaaja små barn, här ser ni alltså Fru Går man, HÄR går man.


Idioti, faktiskt. Vägverket kan satsa på annat. Samhället likaså.

Att folk orka ödsla sin energi på sånt förstår jag inte riktigt. Jämställdhet självklart, det är väl egentligen alla mer eller mindre för men även där finns det i så fall viktigare saker att lägga sin tid på.

Vissa människor har uppenbarligen ett stort behov av att hävda sig, på vilket sätt spelar ingen roll. Men för all del, om en kvinnlig skylt höjer hela deras livskvalité så kör på. Jag tvivlar starkt på att så är fallet.


Oj så bitsk hon blev :) Hon hugger som en sån där sicksack-orm.

Mer livsfarlig än en hungrig vithaj.. eller inte. Jag är ganska fredlig.


Jag hoppas ni hade en trevlig valborg och att ni höll er ifrån vilda demonstrationer idag!

Njut av långhelgen och gör precis det som ni känner får er att må allra bäst.





 
 
Ingen bild

maria med ryggen

2 maj 2008 14:36

Haha gu va ja håller med dig om den där "fru går man" skylten.
Orka lägga ner pengar på sån skit! Det finns andra hål där pengarna kommer bättre till användning tycker ja!!!
Hur mår ryggen nu då? Ska du ta bort skruvarna? ja ska tillbaks på återbesök på måndag, å ja hoppas verkligen att det läker som det ska den här gången...tredje gången gillt.
Trevlig helg!
Kram maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards