Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Att bo på 26 kvm

Av Annika - 22 maj 2008 21:36

Ja, uppdateringen halkar jag efter med.

Livet med två personer på 26 kvadratmeter fortsätter. Jag skulle vilja säga att det funkar, många rynkar självklart på näsan.

Det är tillfälligt, i längden skulle det bli allt för tufft givetvis. Det tokiga är att det verkligen inte finns ett enda rum att gå undan till.

Fredriks kompisar är över och de vill vara i enrum, ja vad gör man?

Dom sitter ute på balkongen. Vilken tur att jag köpt så snygga möbler dit då ;) Det behövs som ett extra rum. Förhoppningsvis kan vi snart börja titta på tvåor. Problemet är bara att jag kommer att plugga sen.

Vi vill köpa oss en bostadsrätt. Jag får inga lån eftersom jag inte är fast anställd o det är ingen idé att bli det heller eftersom jag tnkte sätta igång med plugget.

Förhoppningsvis löser det sig på ett eller annat sätt, det tror jag nog.

Vad gör folk som delar lägenhet egentligen? Äger 50/50? Eller äger någon lägenheten medan den andra är inneboende och delar på utgifterna?

Ingen aning om hur andra gör egentligen. Vore intressant att få inblick i.

Sen finns det ju hyresrätt såklart men varken jag eller fredrik tror riktigt på det. En bostadsrätt är en investering.


Så vad har jag gjort i veckan?

Inte mycket egentligen, det har varit en vanlig arbetsvecka. Jobbet är verkligen intressant måste jag säga. Varje dag pratar jag med hur mycket trevliga (eller knäppa!) människor som helst och för det mesta kan jag lyckas hjälpa dom. Alla möjliga olika stories får man höra.

Däremot är det aldrig lockande att stiga upp 06.00 varje morgon och sen stupa i säng varenda kväll, helt ocharmigt. Imorgon är det fredag!


Ryggen gör mig glad, jag har knappt ont alls. Ibland strålar det och sträcker men när man vet att man haft det mycket värre så är det inget man störs märkbart av. Problematiken är bara den att den mår bra just nu just därför att jag inte tränar någonting, jag har helt lagt ner min träning.

MEN, jag måste ju egentligen träna, tror jag. Sjukgymnasten har aldrig kunnat svara på hur länge det är meningen att jag ska genomföra sjukgymnastiken men det blir så svårt när ryggen gör ont av träningen och när jag håller mig lugn så mår ryggen bra. Gissa vad man väljer?!


Nästa helg ska jag, pärlan och kompisar dra på en partykryssning till Tallinn. Båten är abonnerad för party dygnet runt. Jag vet inte om jag är så taggad på att ramla in dundertrött på måndagen tröttare än på fredagen men det får bli så =) Direkt efter kryssningen ska jag och Pärlan gå på träningslandskamp på Råsunda. Sverige - Ukraina 1 juni.

Helgen efter det så blir det säsongspremiär för landet. Då ska vi ut till universums mysigaste ställe igen, gud vad jag längtat! Jag hoppas på samma kanonväder som förra sommaren när vi var därute!


Jag måste bara få gnälla lite. Ibland är det inte roligt att vara beroende av Stockholms kollektivtrafik. Igår skulle jag och Fredrik tills hans moster för födelsedagsfirande. Jag blir lite sen på jobb men inser att jag kommer att hinna med pendeltåget ifall jag skyndade mig (vilket jag alltid måste göra eftersom jag alltid är i sista-minuten till bussar m.m) Vid medborgarplatsen stängs tunnelbanedörrarna och sen står vi stilla, väldigt stilla och väldigt länge. Vagnfel. Tåget börjar rulla igen men i Slussen släcks det ner och tas ur kraft. Jag kastar mig över till röda linjen och tar mig till centralen. Jag anländer 2 minuter efter att tåget lämnat perrongen.

Imorse kom jag till centralen lite tidigare än vanligt, går ner till tunnelbanan och Gröna linjen har då strömavbrott mellan Odenplan och centralen. Jag hoppade istället på röda linjen för att ta mig till slussen o därifrån ta gröna linjen alt. buss. "Nästa station Östermalmstorg". Yes jag hade haft för bråttom och åkt röda linjen åt motsatt håll. Hoppa av, byt tåg och åk tillbaka. Byta tåg till gröna linjen i slussen. Överstressad och i egna tankar vaknar jag upp när dörrarna i Skanstull går igen. SHIT! det är inte sant. Jag missade att gå av. KOmmer till Gullmarsplan, går upp och byter perrong och åker tillbaka. En kanonstart! Jag har mig själv att skylla där.

På eftermiddagen dog vårt pendeltåg redan på första stationen och vi fick snällt gå av och vänta på nästa.

Jag älskar tåg!


Eftersom pärlan har fullt upp med annat så ska jag nog passa på att sova tidigt. Disken är redan avklarad och städningen likaså.

Eller se röstningen i ESC? Heja Sverige!


 
 
JLT

JLT

11 juni 2008 17:51

Händelserikt iaf =)

http://XzionZ.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards