Alla inlägg den 26 september 2008

Av Annika - 26 september 2008 17:15

Det har varit en bra men ganska intetsägande vecka.

Arbetet har tickat på och igår kom lönen. Det är alltid mycket trevligt!

Den här månaden ska jag definitivt hålla i pengarna mera. Förra månaden bara rann det iväg men då fick jag ju en ny säng och en mysig resa också =)

Väl värt! Nu börjar dock våren och flera år av studier närma sig så det är hög tid att börja lagra lite på hög.

Ju längre tid jag klarar utan att behöva ta studielån är ju kanon! Målet är att inte behöva ta något lån alls. Hellre leva snålt ett par år framöver än dras med en gammal skuld i 25 års tid.


Jag vet att jag är tidig MEN... Jag längtar till julen. Christmas-spirit. Nyklädd julgran, julstök och Oh Helga natt på högsta volym (I alla fall om mamma får bestämma). Problematiken är såklart, vart ska man vara?

Fredrik vill prompt vara hemma med sin familj och jag vill prompt vara hemma med min. Julen är helig för mig. Det bästa jag vet. Jag riskerar den inte på något vis =)

Vi får kompromissa.

Varje år tänker jag även att jag ska köpa julklappar under årets gång istället för att stressa i slutet då hela stockholms befolkning ska ut på gatorna och mer därtill. Man borde börja nu. På något vis går det inte.

Jag funkar bäst i press. Lite i sista minuten sådär. Nåja, jag är inte den som är ute den 23 december. Till Lucia brukar jag nog allt vara klar.


Ikväll blir det en väldigt lugn fredagskväll i soffan med en stor godisskål.

Jag tycker det låter kanon!


Trevlig helg!



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards