Alla inlägg den 29 april 2008

Av Annika - 29 april 2008 18:57

Idag hade jag bestämt mig för att inte vara stressad, jag skulle inte försöka vinna in sekundrar och inte heller ha ständigt hög puls.

Lugn och fin, Annika. Cool as a cucumber.


Eller för att citera några väldigt intelligenta grabbar från skolan:

 Max: varför heter det filbunke?

Jeppe: För att det är en bunke med fil

Max: Meeen, äter du fil i en bunke?

Jeppe: Nej men det finns fil i bunke...


Djupa tankar det. Skulle kunna ha en hel blogg med enbart kloka uttalanden från mina f.d klasskamrater.


I alla fall så innebar det att jag vägrade springa iväg till bussen, nästa går 6 minuter senare så i så fall fick jag ta den och så blev det också.

Jag sov som en stock på bussen vilket gjorde att jag skippade promenaden från Londonviadukten, fortsatte istället sova.

På jobbet gick det väl ganska så bra och när jag framåt eftermiddagen kände huvudvärken och tröttheten komma så gick jag ut på en 10-minuters promenad i den strålande solen! Jag unnade mig en glass också.

Det gjorde susen, en perfekt paus! Frisk luft, solsken, glass och en paus från den dunkla korridoren som vi sitter i. Det ska jag göra till en vana när jag känner att hjärnan börjar bli segare och segare framåt eftermiddagen.

Stresskänslan i kroppen var dock kvar men efter jobbet gjorde jag ett nytt försök med simningen.


Igår när jag skulle simma efter jobbet vällde det in med tanter i blommiga baddräkter och mycket riktigt, efter att jag simmat en längd och befunnit mig i bassängen i en minut så stormas den av dessa tanter och två minuter senare så drar vattengymnastikpasset för seniorer igång.

Trots en inbjudan att delta så klättrade jag besviken upp ur bassängen igen och vandrade till bastun.

Jag fick göra ett nytt försök till motion och träning idag och nu hade jag mer tur. Jag var helt ensam i bassängen och det var jätteskönt!

Efteråt märkte jag att stressen var helt borta, tufft! Kommer behöva simma massor i fortsättningen, kanske rent av på lunchrasten?!


På vägen hem från stan stötte jag på Helena på bussen, det var inte igår!

Nej, snarare i somras senast. Hon skulle snacka med Sandra och så skulle vi ta och ses. Det blir nog härligt! Uteserveringar med fint väder och roligt sällskap är en säker succé.


Nu ska jag ta och uppdatera om Asien-resan också, vi fastnade faktiskt inte på Koh Lanta :)


Ta hand om er i Sommar-Sverige!






Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards