Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Annika - 9 juli 2008 22:07

Det finns kort och gott två typer av människor. De människor som är positiva och glada och de som är bittra. Okej, sakta i backarna, det där var lite överdrivet och generaliserat.

På jobbet finns det i alla fall två sorters kunder. De som förväntar sig att de ska få varenda krona här i livet ersatt från någon försäkring (trots att de inte har en aning om vad försäkringarna de tecknat gäller med för innehåll) och ställer till med ett jävla oväsen om de inte får som de vill.

Sen finns det de ödmjuka. De som hoppas på att få från försäkringen och ser allt dem får som en bonus.

Jag behöver nog inte förklara vilka kunder som är lättast att ha att göra med :)

En försäkring är en produkt precis som att köpa vilken annan pryl som helst.

Om du köper en "vanlig" tjock tv i butiken så ringer du inte sen och klagar och ställer till ett fasligt liv för att det inte är en LSD-tv. Nej, självklart inte, eftersom du inte köpte en LSD-tv.

Om du köper en försäkring så ingår det ett villkor och det är produkten du har köpt. Ingenting annat.

You know where I'm going?


Nog om jobb, jag var bara tvungen att få den där tanken ur mig en gång för alla. Så, nu är det utrensat ur systemet.


Helgen blev riktigt lyckad även om vädret i skärgården var blåsigt och kallt. Mysigt ändå! På fredagskvällen var jag och pärlan ensamma och myste (mös?) mest. På lördagen kom Camil och Oliver på besök och en viss någon (Börjar på O) fick i sig för mycket vin. Jag har inte skrattat så mycket på väldigt väldigt länge! =) Vidare hem till lilla lyan. Jag hjälpte Fredrik med att söka lite jobb och utbildningar sedan är det dags att sova.


Jag önskar att mina dygn var 3 timmar längre, det skulle nog räcka.

1 timme extra framför datorn, 1 timme extra framför tv/film och en timme till övriga saker man vill hinna med.

Vem kom p åatt dygnet måste vara 24 timmar?! Måste jag utbilda mig till vetenskapsman för att försöka ändra på det?!


Igår bokade jag och mamma en spa-helg. Det ska bli underbart =)

Bara jag och mamsen, god mat och två härliga behandlingar.

Avslappningsmassage och lerinpackning med ansiktsbehandling.

Något att se framemot.


Kikade även lite på Rom i september och hittade ett 4-stjärnigt fint hotell i de centrala delarna med frukostbuffé + tur och retur flyg = 5000 kr/pers.

Ett bra pris tycker jag =) Jag hoppas vi kan slå till.


Man får ta till lite weekend-resor när man inte har någon längre sammanhängande semester så får man sig lite extra vila i alla fall =)


Dags att läsa ut min bra bok och sova!

Natti natti!





Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards