Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Annika - 12 juli 2008 02:31

Det blir ingen lång dokumentation idag. Klockan är way past bedtime - eller det är i och för sig fredag.


Kvällen har varit jätteskön. Först en pizza (den planerade kycklingen får vänta, jag var för hungrig för matlagning som vanligt, skärpning!) och sedan massor av timmar med att bara ta det lugnt, spela kort och snacka skit med några. Vi kollade även på ett avsnitt av The pick up artist. En realityshow som är grundad efter boken The Game - Spelet som jag precis tänkte börja läsa. Det är en bok om hur man raggar tjejer, lika rolig för tjejer som för killar. Av det lilla jag läst och hört så stämmer den oförskämt bra in på hur vi tjejer faktiskt fungerar på krogen så tipsen till killarna däri är klockrena.

Vi får se. Serien verkar inte så dumt den heller. Ett gäng killar (läs: "nördar"), som har haft det svårt med sociala kontakter och framförallt tjejer, som får lära sig av rutinerade killar som lärt sig de rätta raggningsknepen hur de ska öva upp sin raggningsförmåga.

Resten av avsnitten ska jag nog vänta med att kolla på tills jag läst ut boken.


Imorgon ska jag åka hem till mamsen och papsen, det är alltid skönt.

Nog för att det är skönt att klara sig själv men att åka dit kommer ändå alltid kännas till viss del som att åka hem.


Ryggen är just nu i en liten svacka. Den är extremt stel och jäklig. Jag ser värre ut än pensionärerna när jag försöker ta mig upp ur sängar och soffor och att gå är inte alls lika självklart som innan, eftersom mitt bäcken är förskjutet bakåt så har jag dåligt stöd från det framme i magen och det blir jobbigt att promenera.

Jag funderar på om det är dags att återuppta träningen för att se om det kan hjälpa till. Måste få upp mag- och ryggmuskulaturen igen.

Det får nog bli ett säsongskort på Friskis&Svettis trots allt och så får jag kort och gott pallra mig dit ett par gånger i veckan, till att börja med.

Nåja, vad är väl en bal på slottet...?


Sovdags! Kommer somna som en stock trots att pärlan för ovanlighetens skull snarkar som en gris.

God natt alla nattsuddare och morgonpigga!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards