Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Annika - 22 juli 2008 21:30

Igår var inte min dag. Jag klantade mig gång på gång på gång.

Vid matlagningen råkade jag få på mig kokande vatten på handleden.

Det brände som tusan och idag har jag ett stort illrött märke där, jag hoppas det inte blir något ärr. Efter maten gick jag ner till tvättstugan för vår tvättid. Jag slängde i tre fulla maskiner och körde igång. Frid och fröjd.

Vid kvart i åtta skulle de vara klara för torktumlarn.

Tiden gick, precis vid kvart i åtta dök en gammal kompis till pärlan upp och vi glömde totalt bort vår tvättid. 22.45 utbrister pärlan "Vår tvätt!".


Av tidigare erfarenheter så vet vi att elen i tvättstugan stängs av redan strax efter 21 (vem är geniet?!) och att kläderna är omöjliga att få ut.

Fredrik hade dock sina arbetskläder däri så vi sprang ner. Turligt nog fick vi i alla fall ut alla kläder men dyngsura är dom. Sängkläder och mängder av kläder. Mysigt. Att hänga upp alla i vår lägenhet är inte ens möjlgit så det får bli självtork och torktumling om nödvändigt.


Idag gick jag rakt in i en blomkruka och svamlade till kunderna.

5 av mina fina naglar har gått av under dygnet.


MEN, det har varit ett bra dygn ändå! På något vis, inga speciella saker direkt. Glada kunder och sköna kvällar.

Nu ska jag gå ner och få i mig lite god paj och sen studsa i säng för en tidig onsdagsmorgon!


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards