Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Annika - 25 juli 2008 20:51

Återigen är det helg. Jisses vad tiden tickar på!

Jag tyckte det var helg igår. Det var vår igår. Det var jul igår.

Måndag igår. Skolstart igår.


Det har varit en riktigt bra vecka. Igår pratade pärlan i sömnen igen.

Det var på morgonen när jag hade 10 minuter kvar att sova, en snooze-period till. Plötsligt tryckte han upp båda knytnävarna i ryggen på mig, i sömnen givetvis.

Först sa jag vänligt:

- Ta bort knytnävarna.

Ingen reaktion.

Bestämt och ilsket:

- Ta - bort - knytnävarna!

Varpå puckot öppnar munnen:

- Bara för att det är viktigt för dig så betyder det inte att det är viktigt för mig.

Sedan vände han sig om och fortsätte sussa.


Idag kom jag hem efter en sen fredag på jobbet. På vardagsrumsbordet stod ett fint litet paket o en gullig lapp. I paketet fanns världens finaste guldörhängen i stil med halsbandet jag fick i halvårspresent. Jag älskar dem!

Jag måste säga att överraskande och plötsliga presenter är roligare än de väntade som man får på födelsedagar och jul. Jag gillar själv att köpa presenter då och då när jag känner att någon är värd det eller när jag hittar något som jag vet skulle passa en person perfekt.

  

Solen skiner helt underbart och den svenska sommarn visar upp sin allra finaste sida. Jag känner för att hålla mig utomhus, vill inte sitta i en lägenhet i det här vädret, det riktigt kryper i kroppen då.

Problemmet är att jag inte vet vad man kan hitta på när man kommer hem från jobbet sådär. Sitta och ta en cider eller fika på någon uteservering, javisst men what else?


Nu kom Chrille o Simon, så man får la vara lite social!

Fredagskväll o allt =)


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards