Alla inlägg den 28 november 2007

Av Annika - 28 november 2007 16:43

Idag har det varit en otroligt seg dag.. jag har bara gått runt här hemma och väntat på att tiden ska gå men den går långsamt.

Det är så otroligt tomt och konstigt allting, det är som man säger; man lär sig aldrig riktigt vad man har förrän det är borta. Som tur var är pärlan inte helt borta men han är inte i min närhet och det känns.

Det förstår jag också att jag inte bara kan gå runt och vanka, det gjorde jag ju aldrig förut när jag brukade vara singel! Inget blir bättre av det. Det kan verka rätt skumt egentligen att man tillåter sig att bli så beroende av en annan människa sådär men satsar man inte till 100 så får man inte ut lika mycket av det heller. Sen ska man såklart behålla sig själv i processen också :)

Det kommer nog bli bättre vartefter tror jag. Ska träffa Emelie i dagarna och se till att hitta på en hel del.

Snart är massa läkarbesök och jul också! Jag ser verkligen framemot julen, det är alltid så mysigt. Dessutom köpte jag två julklappar till päronen igår så stressen för att få tag i det blev genast bättre. Nu är det inte så många kvar.


Har fått lite gjort idag i alla fall, städat och plockat undan en massa saker som legat fram på tok för länge eftersom jag inte varit hemma så mycket senaste halvåret.

Dessutom har jag kollat på resor till Asien nu igen. Jag funderar på att åka ner 5 veckor istället, jag har kommit fram till att det fungerar ihop med jobbet.

Sen slogs jag av tanken att sjukgymnasten eller läkaren kanske stoppar mig, de kanske avråder mig från att åka och då går det ju inte.

Jag hoppas verkligen att det är okej för annars vet jag inte vad jag gör.

Jag känner ju själv att jag skulle klara av det redan nu och det är 3 månader kvar.

Mest är det väl egentligen sjukgymnasten som lär ha något att invända eftersom jag lär hålla på med sjukgymnastiken då fortfarande men han kan ju inte stoppa mig, det är på mitt eget ansvar. Jag tänkte att man kunde göra en massa övningar därborta, alla mina hemövningar går ju tex. lika bra att göra där som här hemma.

 Mitt hjärta kommer att vara färdigutrett tills dess också.


Jag hoppas att det löser sig.. så länge de säger att det r jag själv som får känna efter så är det inga problem. Om de starkt avråder mig så får jag självklart lyssna, det är för viktigt för att inte bry sig om. De vill bara mitt bästa.


Nu ska jag slå på en film, tänkte jag.


10 veckor och 6 dagar efter operation



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards