Alla inlägg den 27 november 2007

Av Annika - 27 november 2007 15:50

Älsklingen.


Imorse åkte älsklingen iväg till Arlanda för sin resa. Det var helt hemskt med avsked, fruktansvärt. det är egentligen först så man inser att man faktiskt inte ska ses på månader, innan har det liksom inte riktigt sjunkit in.


Natten var lång, somnar man så vet man ju att det är dags att säga hejdå när man vaknar, morgonen kommer så mycket fortare då. Vid halv 3 somnade vi ändå och vaknade upp vid 6.


Två tåg senare än planerat lämnade jag Kallhäll bakom mig. Jag försökte hålla mig förhållandevis stark så att jag skulle klara av att gå utan att vända om. Som "tur" var så fick jag springa till tåget och direkt när jag kastat mig på så stängdes dörrarna och tåget lämnade kallhäll.. Ingen återvändo, eller jo förresten jag hoppas jag återvänder i maj.


Redan innan jag ens lämnat pärlan så kände jag en otrolig tomhetskänsla i magen, jag saknar något utan honom. Den har inte avtagit det minsta, snarare tvärtom och det lär fortsätta.

Jag är van att träffa honom i princip varje dag dygnet runt, vi pratar i telefon jämt och så fort vi har minsta lilla att berätta vilket gör att man har någon som kan och vet allt om en. Självklart blir det en tomhet när en sån stöttepelare försvinner.


Han sitter på planet nu men ska ringa så fort han har möjlighet. Internet är verkligen grymt bra för tänk hur mycket vi ändå kan hålla kontakten.

Vi kan prata på Skype och se varandra i webcam samtidigt, ha ständig mailkontakt och prata på MSN.


Jag längtar redan ner som tusan. Varför tänkte jag egentligen att jag skulle åka just i mars.. jo det vet jag ju egentligen.


Ryggen fungerar men jag har fått problem med strålningar i vänsterbenet. Precis som innan operationen så kommer det alltid en stund efter att jag gått upp och försvinner framåt dagen. Det känns på ett litet annorlunda sätt än innan operation, på ett sätt ondare men ändå mer uthärdligt på någe vis. Min sjukgymnast har sagt att det tydligen är normalt med en sån period och att den går över så småningom.

Jag tror och hoppas det också! Jag tror verkligen på att min rygg kommer att bli bra, det måste den ju helt enkelt bli :)


Ta hand om er!


Av Annika - 27 november 2007 09:23

det är jobbigt just nu.. ska ta och sova lite nu, det blev inte så mycket sömn inatt.


Jag återkommer senare när jag har mer ork.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards