Alla inlägg den 29 november 2007

Av Annika - 29 november 2007 11:07

Idag känns det lite bättre förmodligen för att jag pratat så mycket med pärlan nu, han känns inte så avlägsen.


Jag ringde sjukhuset idag, jag tyckte det var så skumt att jag fortfarande inte fått min kallelse till 3 månaders återbesöket. 13 december har det gått exakt 3 månader och eftersom det sen är julstängt så har jag räknat med att jag ska få komma i december.

Jag bokade in Los Angeles-resan den 10 januari för att vara på den säkra sidan.

När jag ringer så berättar hon i telefonen att jag inte finns inbokad för någon tid alls och att min läkare har sin första lediga tid i slutet av januari, vilket betyder att jag kan få träffa honom först efter 5 månader.

Jag blev rätt arg och frustrerad, dålig stil. Det har vetat sen i maj månad att jag skulle genomföra min operation 13 sep och att man kommer på återbesök efter 3 månader, varför inte boka in återbesöket på en gång?

Jag behöver träffa läkaren innan nyår då min sjukskrivning går ut av en massa anledning. Dels för att få klartecken alternativt avslag för mina resor så jag vet om jag kan boka dem eller inte och dels för att få veta vad som hände under operation (hjärtstilleståndet och den allergiska reaktionen) och dels för att sjukgymnasten behöver få ett klartecken för att allt ser bra ut så att vi kan köra på hårdare.


Utan ett läkarbesök i december skulle hela min vår bli helt förstörd och felplanerad. Som tur var så verkar han ha en klippa till sekreterare som efter att jag mailat om min situation slängde in en tid åt mig den 17/12, jag blev överlycklig!

Kanon då får jag besked innan jul som jag tänkt och kan utefter de beskeden planera min vårtermin.

Det är så viktigt det där för mig eftersom jag nyligen tagit studenten och inte har några fasta planer eller ett fast jobb så vill jag gärna veta vad jag kan och inte kan göra-


Idag tänkte jag försöka plugga matte i ett par timmar. Har dragit igång med Matte C-kursen på distans nu. Ju mer jag räknar och är ambitiös desto snabbare kan jag tenta av den :) Det är en bra motivationskälla.

Sen tänkte jag åka ut till Emelie ikväll, ska komma ihåg att ta med de femtontal VHS-filmerna som jag gick låna inför tiden på sjukhuset, de hade jag verkligen nytta av!


Riktigt skrotväder är det också, bara slaskigt och äckligt. Jag är inte ett dug avundsjuk på älsklingen som får resa runt bland malaysiska öar med vita stränder, palmer och kristallklart vatten. hmpf.


11 veckor efter operation



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards