Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Kålle och Ada

Av Annika - 20 april 2008 21:06

Jag slog upp ögonen innan väckarklockan ringde i fredags morse vilket var bra eftersom jag hann ha ett långt samtal med Fredrik innan jag begav mig iväg mot Stockholms central och det sega InterCity -tåget mot Göteborg.

Efter fem timmars långsam tågresa var vi äntligen framme och jag skulle försöka hitta min väg fram till Kungsgatan där Sofia haft sin praktik.

Jag tog vänster vid Drottningtorget som vägbeskrivningen sa men det var tydligen höger. Jag hittar snabbt tillbaka men hann inte ens fram till Brunnsparken innan Sofia mötte mig.

Det var riktigt varmt och soligt redan i fredags så det var bara att ta av sig jackorna och bege sig ut i folklivet. Sverige vaknar verkligen till liv dom här första underbara vårdagarna! Fredag eftermiddag, 15 grader och klarblå himmel. Det fanns inte en tom uteservering.

För att verkligen njuta av det fina vädret gick vi och satte oss inomhus och åt på Jensens Böfhus för att sedan stänga in oss i en biosalong! Ha!

Fool's gold hade premiär. Ganska bra film. Både lite humor, spänning och kärlek.

Efter det åkte vi "hem" till Vallda och hyrde med oss ett par filmer.


I lördags vaknade vi av att rummet var som en bastu. Solen sken in och det var inte ett moln på himlen. Vi bestämde oss för att ha picknick i slottskogen, tog med oss en filt och så åkte vi. Slottskogen är nästan Göteborgs motsvarighet till Central Park, det var hur mycket folk som helst i lördags. Folk rastade hundar, åkte skateboard eller låg och solade i gräset.

Vi hade köpt med oss mackor från Subway och låg mest och snackade skit.

Efter flera timmar i solen (undra om jag fick några nya fräknar?) så gick vi mot Hard Rock Café. Vi satte oss på deras uteserveringar och beställde drinkar.

Efter att vi ätit och suttit där ett tag så gick vi vidare till Stage där Pontus och Rikard redan satt och tog en öl. Vi joinade dom och hade det trevligt fram tills dom bangade och gick hem.

Vi kände oss inte klara och mötte istället upp med Otto och hans killkompisar vid Linné. Dom visade sig vara skittråkiga så ganska snart bröt vi upp och begav oss mot tåget tillbaka till Kungsbacka.


Idag vaknade vi åter upp i en bastu, åt lite frukost och kollade sen på den andra hyrfilmen innan det var dags för att åka mot tåget.

Eftersom vi bokade tåget vid olika tillfällen hade vi inte platser bredvid varandra eller ens i samma vagn. Ofta är folk dock sjyst och kan tänka sig att byta plats för att man ska få sitta tillsammans med den man känner och dessutom är tågen sällan fulla. Vi satte oss vid Sofias plats, sätter igång DVDn och äter vårt godis. Vid Skövde stiger en tjej på som tydligen ska sitta på min plats. Jag frågar henne om det är okej att jag sitter kvar eftersom det finns massor med platser lediga i vagnen men hon ska prompt ha sin plats och istället fick jag och Sofia packa ihop allting och flytta oss 2 snäpp bakåt. Så onödigt, men tack tjejen för att du var så sjyst!

Jag tycker nog man känner lite på att ställa upp på sina medmänniskor, dessutom mår man själv bra av att ha gjort andra glada.


Väl framme i Stockholm så hoppas jag in i bilen medan Sofia satte sig för att vänta på henens tåg upp mot Sundsvall.

Nu är jag hemma igen och har en lustig känsla i magen. För första gången sen den 19 juli då jag sjukskrev mig så ska jag faktiskt upp och göra något vettigt. Jag ska börja jobba. Hur gör man? Man går upp när väckarklockan ringer, duschar och äter frukost. Jag tror det kallas vardag och rutiner.

Just nu känns det mest spännande och roligt, förutom att gå upp klockan 06 varje morgon!


Imorgon är jag både nybliven brunett och skadereglerare!

Kanske blir bloggen mycket klokare då ;)


Godnatt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards