Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Duktig flicka!

Av Annika - 17 juli 2008 22:02

Man ska möta sina rädslor.

Jag kommer alltid känna ett extremt obehag inför allt som har med läkarvård, nålar, blod m.m att göra och jag kommer aldrig någonsin kunna titta på det utan att må ill.  MEN! Däremot så går blodproven bättre och bättre. Idag kunde jag både andas och prata samtidigt, dutti flicka!

Resultatet får jag inte förrän den 28e juli. Snälla säg att dom hittar något så jag får något besked.

Jag är så trött så jag stupar trots att jag ser till att få minst 7-8 timmars sömn per natt och mer än så på helgerna. Så fort jag har chansen så sover jag.


Idag har annars varit en mycket bra och skön dag! Bara trevliga och glada kunder som jag hade roligt med. Väldigt ovanligt nog så ringde det 3 samtal idag som enbart ville ta sina ärenden på engelska, jag blir jätteglad så tur att de kom till mig. Lustigt nog så är det i princip ingen på utlandsavdelningen som kan språk, inte ens engelska. Något illa då vi sköter all internationell kontakt. Största anledning är att de flesta är 50+, no offence men engelskanivån hos den generationen är inte densamma som hos de som vuxit upp under de senaste decennierna.

Nåja, den ena började med att ursäkta sig ordentlgit "I'm sorry darling, for taking your time".. Ingen fara, det är mitt jobb! Hemskt trevligt i alla fall. En annan började på svensk/brittisk brytning, ungefär som Tony Irving i Let's Dance. "Kan jag claima en skada till er? Jag ska lämna min camera and computer på repair. Kan jag send it in till er?" Haha helskönt :)


Efter en sen eftermiddag åkte jag hemåt. Vi grillade kyckling med färskpotatis och efter det blev det en fika hos farmor.

Jag lovade henne att vi ska gå och se på Mamma Mia på tisdag. Hon vill så gärna komma iväg och se den men har inget sällskap stackarn.

Jag kan se den igen :)

Apropå gamlingar, morfar, du är tuffast! Nu har gubbfan gått och köpt en ny stor träningsmaskin på tv-shop. 85 år och en likadan trampmaskin som på gymmen. Go for it men var inte så jävla envis så du trampar sönder dig nu bara :)


Nu ska jag stupa i säng! Godnatt och ta hand om varandra!

Imorgon e en annan dag.. (8)






 
 
Sofia

Sofia

18 juli 2008 05:53

haha ne det var inte igår, men å andra sidan rinner tiden bara iväg. Insåg till exempel att jag inte träffat Karin och Matilda o dom sen vi sågs på min födelsedag, är inte det helt sjukt? Så snart är det byebye och som du såg welcome welcome. Så du är så välkommen 1 september kvällen ;) Jag och Linn kommer att ha så fruktansvärt roligt, några tips gällande Florida? Vi får faktiskt rätt mycket tid i Miami och så lite grann i Orlando. Var du nåt i Chicago, minns inte den detaljen. Nåt annat av ställena du har rekommendationer på?

Japp här har jag dragit mig in i ett riktigt seriöst förhållande, vilket troligen gör att jag åker tillbaka hit i vår för 3 månader istället för Asien och ser hur det funkar. Sen kan det hända att jag får besök till Skandinavien för obestämd tid nästa sommar..men men, känslor går inte att planera så vi får la se. "Jobbet" är rätt träligt just nu, men tiden går fort ialf. Nästa vecka åker Marielle på camp i 10 dagar, Sarah har varit på camp i snart en månad..så det blir nog mindre bråk min sista tid..efter Marielle kommer hem kommer jag i princip bara se henne 4 dagar.

Puss på dig gumman! Aldrig inne på msn längre?

http://sophialife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards