Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Annika - 1 mars 2008 13:17

2008-03-01 13:17 Koh Lanta, Thailand
Vi vaknade 06.45, aterigen en vackarklocka. Jag blir tokig, jag trodde jag var pa semester?!
Vi lag och tvivlade pa om vi skulle aka pa dagens utflykt eller ej, skulle vadret verkligen tillata?
Hur som helst sa bestamde vi oss 07.10 for att satsa pa att det skulle klarna upp och 07.20 knackar var skjuts pa dorren.
Han var tidig med konsekvensen att jag inte hann vila min rygg som planerat sa tuktuk-resan var inte sa skon men det gav med sig till slut.

Val ute till havs sa var vadret faktiskt hyffsat, ett latt molntacke bara och ibland sag vi solen! Vi var saledes nojda med vart beslut att aka. Senare fick vi veta att det tokregnat hela dagen har inne pa on sa om vi valt att stanna pa resorten hade vi formodligen ocksa tyckt att vi gjorde ratt beslut som inte gav oss ut.
Vi stannade vid forsta dykstallet och alla dykare hoppade i forst. Fredrik och hans dykkompis John steg ner under vattnet och kvar lag jag med min snorkel pa ytan men jag sag massor jag ocksa! Det var sa grunt och kristallklart sa nar jag simmade in mot den lilla stranden sa simmade jag precis vid korallerna. Jag sag massor av olika fargglada fiskar, sjostjarnor och sjogurkor.
Eftersom jag snorklade sjalv sa begav jag mig ganska tidigt tillbaka till baten eftersom jag fran tidigare snorkelturen har lart mig att strommen pa tillbakavagen kan vara tuff.

Fredrik och John kom upp efter 32 minuter och hade sett skoldpaddor och grejer men helt arligt sa var jag inte ett dugg avundsjuk pa de som dok, det lockar mig inte alls trots att jag förstår hur häftigt det säkert är!

Nasta dykstalle var inte alls speciellt anpassat for de som vill snorkla, det var djupt och alla fiskar var darfor valdigt langt ner. Dykarna daremot simmade in i en grotta.

Efter sista dyket sa satt jag och Fredrik och pratade med en brittisk kille som holl pa med fridykning. Han fragade vart vi kom ifran och Fredrik svarade Sweden. Nar jag sen oppnade munnen och pratade fragade han igen "Where are YOU from?". "Sweden". Varpa han svarar "Wow, you have a very American accent, you could have fooled me that you're from America". Jag ar overlycklig! Det ar andra gangen pa den har resan som nagot trott att jag ar fran USA. Sist var det den kanadensiska killen fran Koh Pangan som sa att om jag inte sagt att jag var fran Sverige sa hade han gissat pa att jag var ifran Nordamerika nagonstans och da kommer han anda sjalv darifran. Riktigt smickrad ar jag, battre komplimang kan man inte fa for engelskan!

Efter dykturen skjutsade Dave (agaren till dykforetaget) tillbaka oss till resorten och jag var tvungen att passa pa att fraga om thailandarna behover nagot korkort, de kor ju som idioter. Svaret blev:
Tekniskt sett ja, i verkligheten nej. Det kanns ju tryggt!

Nu sitter vi har aterigen och klurar pa vart vi ska ta vagen harnast och om vi ska aka imorgon eller overmorgon. Vi trivs båda så bra här och vill inte riktigt lämna samtidigt som vi vill hinna se lite till innan vi lämnar thailändsk mark.
Bade vi och ni lar bli varse om vart vi hamnar i alla fall.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards