Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Annika - 22 mars 2008 06:04

2008-03-22 06:04 Singapore, Singapore Singapore
Efter att vi skrivit var dagbok igar sa borjade vi soka efter hotell pa natet. Det visade sig att ett sunkigt lagprishotell i den har staden/staten kostar runt 500-lappen, svindyrt med andra ord! Speciellt nar man kommer direkt fran Kota Kinabalu dar en natt kostade 36 kr.
VI bestamde oss da for att hellre lagga till ett par hundralappar och bo bra, dar ar det i alla fall vart pengarna.
Bo sunkigt och anda betala mycket kanns mer som sloseri.
Efter att ha akt forbi massor av fulla hotell (staden verkar narmast fullproppad just nu) sa hamnade vi antligen pa Bencoolen Hotel som hade ett rum kvar. 178 SPD dvs. nastan 800 kr natten. Vi gillade verkligen rummet och korde pa det.
Dyrt men skont. Sangen ar varldens storsta och skonaste och rummet hur frascht som helst.
Dessutom har dom en jacuzzipool och gym uppe pa taket samt frukostbuffe.

Singapore ar inte sa speciellt men garanterat annorlunda fran Thailand och Malaysia. Det ar helt enkelt valdigt vasterlandskt. Finare bilar, riktigt bra datorer och mycket shopping (som jag inte ens vagar spana in eftersom ekonomi anda inte tillater mig att shoppa loss!).
Vi tankte kora en riktigt turist-variant och hoppa pa en sightseeingbuss idag eller imorgon for att ha sett hela staden pa ett par timmar.
Dom har 4 officiella sprak och man forstar varfor. Staden kryllar av kineser, indier och malayer sa de 4 officiella spraken som nastan star pa allt ar mandarin, malay, tamil (indiska) och engelska.
Singapore i sig verkar darfor inte ha nagon speciell kultur alls.

Ikvall ska vi ata pa Hard Rock Cafe och jag ska saklart battra pa min samling ytterligare.

Nu ska vi ut i var harliga 30-graders varme!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards