Alla inlägg den 12 september 2007

Av Annika - 12 september 2007 16:26

Väl på sjukhuset tas vi emot av syster Mia som visar mig rummet där jag ska ligga. Yes, ett enkelrum! Rum nummer 2 blir mitt. Det är ett jättefint rum, nästan som ett hotellrum med egen toalett och tv+video.

Hon säger inte så mycket nyttigt, hon ger mig en enkät att fylla i och berättar att de snart kommer in med kläder som jag ska ha på mig efter den rengörande duschen som ska genomföras både på kvällen och på morgonen innan operation sen går hon. Efter ett tag går även mamma och pappa.

Då ligger jag där alldeles ensam då utan att veta varken ut eller in och med tusen frågor. Men jag tänker att någon gång så borde någon komma och informera mig om saker och ting. Icke. När klockan blev 21.30 och sköterskor började gå hem och samtliga dörrar till alla rum var stängda kände jag mig vilsen och ensam. Jag ringde älsklingen som sa åt mig att ringa på en sköterska. Jag fick äntligen svar på lite frågor, gick och genomförde den äckliga duschen, fick hjälp att skrubba mig på ryggen och gick och la mig för att kolla på film. Pratade i telefon med Fredrik och emelie ett par timmar. Jag försökte hålla mig lugn och de hjälpte mig att komma till insikten att allt skulle gå bra. Vad skulle egentligen gå fel, det var ingen riskfylld operation på det sättet?

Prick 00.00 stängde jag av tvn och slocknade direkt.

Av Annika - 12 september 2007 15:49

Om ca en timme är det avfärd mot sjukhuset.

Idag är jag märkbart mer skakis än tidigare, this is it.

Egentligen är jag inte så speciellt nervös för hur operationen ska gå, den lär gå som beräknat, nyfiken på hur långt de kan få tillbaka kotan dock. Jag hoppas på mycket! Jag vill inte ha kvar min "svans", jag avskyr den.


Jag är mest orolig för hela grejen, ligga på sjukhus, läskiga slangar, må piss, hur kommer jag må när jag vaknar?

Det är tusentals tankar som cirkulerar i huvudet, från stora till pyttesmå saker. Men lite skakis borde jag väl få vara inför en ryggoperation?


Väskan är packan. Jag har ett problem, jag är packoman. Vart jag än ska så blir det mycket packning. TIll och med nu när jag ska till sjukan, helt otroligt.


Datorn lämnar jag hemma så jag ska försöka återge dygnen vid ett senare tillfälle.


Ta hand om er!


Min rygg innan operation:

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards