Alla inlägg den 24 september 2007

Av Annika - 24 september 2007 19:36

Jag vaknade klockan 11.45 efter att ha sovit i 13 timmar! Det är helt otroligt vad morfin kan göra med kroppen. Men idag är sista dagen med morfin, imorgon blir det enbart Citodon och Lyrica för pencillinet är också avklarat.

Skönt, 3 tabletter morgon och kväll, och 4 på dagen. 10 tabletter istället för 18.


Sedan kommer farmor för att se till att jag får någon lunch. Hon har stekt pannkakor, mums! För att hjälpa min gäst så gick jag upp en hel del. Hjälpte till att duka och hämta posten. Det var underbart att känna friskt luft för första gången på nästan två veckor!


Efter lunch kom Johanna förbi, det var kul. Jag har inte träffat henne på länge. Alla är så gulliga, hjälper mig med allt jag inte kan utan att jag ens behöver säga något. Tack.


När Johanna har gått så kommer farmor upp och gör mig sällskap och säger att hon tänker stanna tills dessa att pappa kommer hem från jobbet.

Jag har inte hjärta att säga att jag helst vill vara själv ett tag.

Alla är så otroligt omtänksamma men jag orkar helt enkelt inte ha folk så nära inpå hela tiden.


På kvällen fick jag ont i båda mina benhinnor, speciellt den högra. NEJ, det sista jag behöver är mer ont i benen och eventuellt benhinneinflammation för att jag belastat fel när jag går.


På kvällen prövar jag mig på en dusch igen, tyvärr är det exakt samma helvete som förra gången. Ren smärta och riktigt plågsamt.


Hela mina ben börjar flagna.. Jag antar att det inte är någon hit att åka till Mallorca och sola som en galning och sedan duscha med extremt uttorkande Hibiscrub på sjukhuset och inte smörja in sig på nån vecka.

Tur att jag inte hade så mycket brun färg på benen ändå.


11 dagar efter operation




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards