Alla inlägg den 18 september 2007

Av Annika - 18 september 2007 14:30

Jag vaknar på morgonen och känner mig lätt, jag passar därför på att gå en hel del (med stödbordet). Sedan ska jag iväg på röntgen, de kör ner mig i sängen eftersom jag inte kan sitta i en rullstol.

Därnere rullar jag över på en annan brits, tar lite bilder och körs sedan tillbaka upp till avdelningen. Jag fick behålla ett par bilder där man ser mina 2 plattor och 5 skruvar klart och tydligt.

 Bara någon halvtimme senare ska jag tydligen ner till röntgen igen, de första bilderna var av dålig kvalité så jag skulle få prova en annan typ av röntgen denna gång, jag kördes in med ryggen i en apparat (ej mr) ett tag och sen var det klart.

När jag kom upp igen var jag lätt illamående och helt matt, hoppas inte att mitt blodvärde sjunkit nu igen. Nejdå syster förklarar för mig att jag förmodligen bara är utmattad av att ha gått så mycket och varit på röntgen två gånger. Jag förstår bara inte hur jag kan ha blivit trött av röntgen när jag låg ner hela tiden?

Jag struntade i lunchen och sov istället.


På eftermidddagen bestämde jag mig för att äntligen försöka mig på att duscha. Håret och hela jag var så fruktansvärt äcklig och eftersom jag kände mig så pigg imorse så borde det gå.. Jag ville överraska mina besökare med att vara snygg och fräsch för en gångs skull.

Syster Cajsa gjorde i ordning duschrummet åt mig och sa att jag skulle pipa om det var något. Jag klädde av mig kläderna, och det var ett himla arbete bara det. Jag kämpade mig mot duschen men kände att det aldrig skulle kunna gå att sitta på den där pallen utan korsett och hålla i en dusch.

Så naken och 1 cm från vattnets strålar fick jag ge upp, fan! jag fick ringa på Cajsa som kom och hjälpte mig på med morgonrocken. Ledsen och besviken så gick jag tillbaka till mitt rum.

Största nederlaget hittills kändes det som. Jag var fortfarande jättedeppig när fredrik kom men han lyckades få upp mitt humör.


Sedan kom Mamma och pappa och Bror min förbi.

Brorsan ställde skönaste frågan hittills. "Vadå jag fattar inte?! Har du opererats eller ska du?" Haha tack för den!

Åt upp mitt godis gjorde dne jäveln också ;)


På kvällen blev jag åter pigg i kroppen och var uppe och gick. Jag stod till och med i badrummet och borstade mina tänder.


5 dagar efter operation

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards