Alla inlägg den 17 september 2007

Av Annika - 17 september 2007 21:16

I och med måndagen blev jag av med alla slangar, totalt och fullständigt frikopplad från nålen och sladdar. Pencillinet får jag nu i pillerform istället.

 Det är fortfarande ett helvete att gå på toaletten och jag flyger ner i sängen efteråt.


Idag fick jag träffa min kirurg för första gången eftersom jag var på SÖS i fredags. Han sa att själva ryggoperationen gick som den skulle trots mitt hjärtflimmer, de hade ju hunnit rätt långt då det skedde. Kotan är tillbakaflyttad något men inte hela vägen, det skulle varit för riskfyllt.

Men allt är bättre än tidigare såklart så det gör inte så mycket.

Han sa även att de håller på att utreda min reaktion så de kan få fram exakt vilket ämne som jag var allergisk emot och att min domning i vänster ben är helt normal men att det kan ta några månader innan det försvinner.

Betyder det att det ska behöva ta flera månader innan jag kan vara uppe på benen?


Sedan kom sjukgymnasten Roland förbi. Jag hade ont, kunde ej gå utan mitt stödbord och gick väldigt stelt. Det kändes inte bra alls.

Jag kommer aldrig få komma hem..


Pärlan kom förbi direkt efter jobbet, han matade mig med lite fiskgryta men jag ville bara ha två tuggor av det där äckliga. Jag ringde mamma och papap och bad dem ta med en QP cheese meny. Åh så gott det var!


När de hade gått så slocknade jag och drömde/hallucinerade att de fortfarande var där, en sköterska kom och gick ur rummet och jag trodde det var mamma. När jag blev väckt av två systrar någon timme senare var min första känsla irritation och förbannelse. Hade mamma och pappa bara dragit medan jag sov utan att säga hejdå? nej just ja, de gick ju för flera timamr sen. Jag drömde även starkt att jag pratat med Emelie i telefon i nån halvtimme om hur första träningen med barnen hade gått men när jag kollade samtalslistan så fanns där inga samtal till eller från Emelie.


Till nattsömnen var jag för första gången tvungen att få ett piller för att kunna somna, jag fick epsykos, ett muskelavslappnande som gjorde att irritationen i vänsterben försvann eftersom jag blev alldeles tung och avslappnad i varenda muskel, jag behövde mer tabletter mitt i natten men annars sov jag gott.


4 dagar efter operation



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards