Alla inlägg den 17 december 2007

Av Annika - 17 december 2007 02:56

Min resa började klockan 17.00 från Centralen i Stockholm eller ja, det var då det var tänkt att tåget skulle gå.

Stockholms central kokade av människor kan jag lova, alla verkade ha tänkt att de skulle resa bort över Lucia-helgen, precis som jag!

Trots folkmassan så lyckas Tele2-försäljaren sortera ut mig i mängden. Med rätta eftersom jag alltid står och lyssnar och ler åt försäljarna. Egentligen handlar det inte alls om att jag är speciellt medgörlig utan jag gillar helt enkelt att lyssna på deras försäljningsknep, det är alltid intressant.

När jag stått där ett tag och lyssnat och försäljaren sålde in sig själv och sin kompis, ville ge mig deras telefonnummer för att de ville att jag skulle ringa dom så såg jag det som min signal att skynda iväg till mitt tåg.


Tre och halv timme senare anlände jag till Sundsvall central där Sofia väntade. Det var verkligen länge sen! Torsdagskvällen spenderade vi mest genom att äta pizza och prata i flera timmar. När man ses så sällan har man mycket att prata ikapp om!

På fredagen gick Sofia iväg till sin lektion medan jag stannade kvar i lägenheten och gjrode egentligen ingenting.

På kvällen lagade vi mat innan folket kom. Först kom Emma förbi med lite vin och vi började dra igång lite musik. Vi kände oss lite nostalgiska och valde att köra på 90-talstema! Sedan kom Jocke, Sebastian, Niklas och Mattias så småningom. Vi spelade nöjes-TP och snackade skit.

De åkte hem vid halv 3 och så var kvällen slut.

Lördagen började i sängen.. ända fram till klockan 4 låg vi där.

Sedan fixade vi oss i ordning och drog till Emma för lite förfest. Efter ett tag kom Niclas, David, Anders, Daniel, Sebastian, Joel och Jennie.

Det var kul även om vissa redan då började utge sig för sitt rätta jag.

Sedan började köandet för att komma in på Kåren där det dagen till ära var dags för bartömning inför jullovet. Mycket folk och väldigt billigt!

Tiden sprang iväg och vid 3 tog vi bussen hem. Det var en riktigt lustig kväll, kul men annorlunda. Uppochner på något vis.

Söndagen spenderade vi mestadels framför tvn. Eftersom jag tillhör en av de få förunnade som aldrig blir bakis oavsett hur mycket alkoholhaltiga drycker jag får i mig så mådde jag kanonbra.

Jag packade min väska och så åkte vi in och tog en fika innan tåget mot Sthlm skulle rulla ut från Sundsvall.


Jag kan göra ett antal slutsatser (inga generaliseringar här inte!) om Norrland efter min vistelse;

  • Man tokvägrar att salta och sanda gator och trottoarer. Man tar sig helt enkelt helst fram på isbanor och får jobba i fem minuter för att få ut bussen från snödrivorna varje gång bussen stannar vid busshållplatser.
  • Man öppnar köksluckor och diverse andra luckor, tar vad man vill ha och går demonstrativt därifrån utan att stänga luckan efter sig.
  • Det finns ett ord som är sällan hört i sydligare delar av landet som numera tillhör mitt vokabulär och som numera är ett av de absolut mest användbara; "Kuöng" - synonymt med Göteborgskans "Gött".
  • Det är tokkallt - trots att det står -10 grader på termometern så är detta bara lögn. Lägg till 10 så har du den rätta termperaturen.
  • Umeå har fler invånare än Sundsvall men Sundsvall vinner troligtvis kampen om flest uppsatta ljusslingor i stan.

3 månader och 3 dagar efter operation


Sofias kök efter norrlänningarnas framfart:

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards