Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Backpacking-Annika?

Av Annika - 5 december 2007 12:10

Jag fick den tokiga idén i måndags kväll. Jag pratade med Sofia om gymnastiken och hon berättade att hon sagt upp sig. Plötsligt tänkte jag, det vill jag också göra! Efter att ha tänkt efter så sa jag upp mig på stubben. Det kände faktiskt oförskämt bra. Egentligen har jag ju redan slutat eftersom jag varit sjukskriven den här terminen och varför börja om från början nästa termin för att sedan sluta ännu en gång.

Lika bra att det hela nu.

När jag hade gjort det kom jag på att det enda som höll mig borta från Fredrik och Asien var just jobbet varje söndag och sjukgymnastiken. Sjukgymnasten har talat positivt om att resa bort och jag kan träna var i världen jag än befinner mig. Så.. jag kanske kunde överraska älsklingen med att åka med i 3 månader för att sen kunna åka hem tillsammans i maj.

Sjukgymnasten godkände det om jag lovade att ha riktigt god disciplin med alla övnignar och sånt som han skickar med mig. Jag lovar, vem tusan vill förlora alla de muskler som jag lyckats bygga upp redan nu? ´


Återstår gör läkaren, därför så är planerna tyvärr inte spikade än. Jag tror dock att han kommer godkänna det eftersom han tidigare uttryckt sig som att efter 3 månader så är allt tillåtet, då är det jag som bestämmer mina begränsningar. Jag har i princip aldrig ont så mina egna begränsnignar är små.


Thailand, Malaysia, Singapore, Australien, Hawaii blir det i så fall.

Det gäller för mig att spara varenda krona nu och tyvärr kommer jag inte ha någon som helst inkomst efter nyår plus att jag ska iväg till Los Angeles i 3 veckor men jag har bestämt mig. Det ska gå.


Nu fokuserar jag på det och hoppas på att inte få ett bakslag av läkaren.

Heja Björn!


I övrigt kommer nog tiden börja rulla lite fortare snart hoppas jag, segt att gå hemma.

Nästa helg ska jag upp till Sofia i Sundsvall och hälsa på. Helgen därpå är det i princip jul, en vecka senare nyår och sen är det bara 10 dagar kvar tills avfärden till Kalifornien. Det längtar jag också galet till!

Väl hemma därifrån så är jag bara hemma kanske 3 veckor och då är det förberedelser och vaccinationer som gäller.


Hoppas allt går vägen nu och ha en trevlig dag allihopa!



 
 
Ingen bild

Maria

5 december 2007 16:31

Hej. Gud va "skönt" att läsa om nån ung som råkat ut för samma som jag. Jag e 24 och har haft spondylolisthes sen i slutet av 2004. Tog väldigt lång tid innan dom ens visste vad det var. Var åxå på spine center först men det var så lång väntetid där så jag blev skickad till strängnäs(efter lite tjat)...Stelopererades sommaren 2006 i Strängnäs(superduktiga) och tog bort skruvarna i somras. Men tyvärr så vill inte benmassa läka mellan kotorna L5-S1. så jag har bestämt tillsammans med läkaren att göra en till op. Fast den här gången genom magen för att fylla på med mera ben. Jag hoppas att det blir bättre sen så att man kan fortsätta leva normalt och börja jobba. Jag önskar dig all lycka till med rehabiliteringen och förhoppningsvis läker det snabbt. Kram Maria (mfelat@hotmail.com)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards