Direktlänk till inlägg 27 december 2007

Ilska och jubelidioter

Av Annika - 27 december 2007 23:33

Idag har jag varit förbannad.

Igår åkte jag iväg till ONOFF för att köpa mig ett extra minnekort till mobilen inför resorna. Jag kollade att jag behövde ha ett minneskort av modellen "SD" innan jag åkte.

Väl på Siba så väljer jag det största minnet på 4 GB för att kunna ta obegränsat, sjukt mycket bilder!

Dock är jag väldigt osäker på om den kommer att fungera för mig och eftersom den är i en plastförpackning så går den inte att reklamera när jag väl satt in den i kameran.

Därför frågar jag personen i kassan som råkar vara butikschefen själv:

- Hej, funkar den här i alla kameror?

- Nej

- Jag har en Minolta-kamera

- Ja då passar den!

Jag kollar på minnet och tycker det ser stort ut och lite så, blir aningen tveksam ändå:

- Är det öppet köp på den här?

- Den kommer att passa så det är ingen fara!


Väl hemma klipper jag sönder hela förpackningen (sån där värdelös och totalt stöldsäker plastförpackning som måste klippas sönder helt för att få ut innehållet), jag sätter in den i kameran och vad står det i displayen då;

"Unable to read". Jag provar i föräldrarnas kamera men samma sak där.

Jahopp det var ju lagom värdelöst med tanke på att jag brutit upp förpackningen. Jag åkte tillbaka till ONOFF idag för att prata med butikschefen, han lurade mig ju faktiskt till köpet. Hade han inte sagt att den skulle fungera så hade jag inte vågat köpa den.

Väl där pratar jag först med en försäljare som förklarar att anledningen till att minneskortet inte fungerar i min kamera är för att min kamera inte har kapacitet att läsa så stora minneskort, han går och hör efter med butikschefen som nekar mig att få någon som helst hjälp.

Jag blir irriterad och tänker "Jag pratar med butikschefen själv, de har alltid svåra att vara dryga mot en kund när det är öga-mot-öga och dessutom förklara att jag känner mig lurad". Jag haffar butikschefen och säger hur jag upplevt det och att han sa ju faktiskt så. Han sa att utan förpackning så tänker han inte låta mig byta. Men hallå? Utan att öppna förpackningen så kan jag inte veta om den passar kameran?

Sedan säger han även att de inte kan ta ansvar för att jag inte har koll på vad min kamera har för kapacitet. Det köper jag delvis men om man själv osäker och därför frågar personal och dom säger att den kommer fungera så litar jag på det, speciellt när man själv känner att man inte har så bra koll.

Han tokvägrar, otrevligt som tusan är han också och nekar till vad han sagt.

Jobbigt nog var ju han butikschefen så jag kunde inte be att få prata med chefen.

Jag märkte att han aldrig skulle ge med sig utan hellre kände för att ha en grymt missnöjd kund som aldrig kommer handla där igen.

Så jag gick besviken därifrån med ett minneskort till en kamera värt 500 kr som jag absolut inte har någon nytta av..


Att reklamationen inte gäller om jag bara tagit minneskortet, gått till kassan och betalat, brutit förpackningen och sen kommit och velat byta så har jag full förståelse för att det inte är okej att byta, så är reglerna. Det vet man.

Men när de själva gjort fel och "lurat" en kund så tycker jag tusan att de får vara lite sjysta tillbaka! Jag vill inte ha några pengar tillbaka.. jag vill bara byta till ett fungerande minneskort.


Jajaaa.. mycket energi tog det minst sagt ifrån en. Sen gick jag och shoppade lite kläder och smink så kändes det lite bättre sen i alla fall :)


Imorgon ska jag in och ta lite sprutor på vaccinationskliniken, jag antar att det inte kommer vara lika jobbigt nu postop. eftersom jag borde vara van vid nålar, tror aldrig jag kommer göra det helt dock.

Sen blir det lite shopping och fika med Emelie förmodligen. Det blir nog en bra dag!


15 veckor efter operation

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards