Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Sömnproblem, sömnproblem och sömnproblem

Av Annika - 18 oktober 2007 02:03

Det är nu tredje natten i rad som jag absolut inte kan somna. Tidigare två nätter har jag slutligen fallit i sömn runt 5 tiden. I morse gick jag dessutom upp tidigt för att jag skulle vara så otroligt trött ikväll så att jag omöjligt skulle kunna ha samma problem inatt igen.

Men jorå, det går uppenbarligen utmärkt ändå! Jag är så fruktansvärt trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen men sängen är allt annat än skön, jag bara kastar mig omkring. Vrider och vänder, försöker tänka på olika saker som alltid brukar fungera men nej. När jag väl ligger där så är jag inte i närheten av att somna.


Jag tror att jag eventuellt kan ha lyckats lokalisera problemet. Jag är trött i huvudet men kroppen känns inte trött. Den blir inte sådär tung och skön som den blir när den ligger i sängen. Det känns snarare som att den vill ut och springa ett marathon.

Slutsats: Jag rör mig för lite om dagarna, min kropp får inte komma till användning och blir därför inte tillräckligt trött för att få någon ro om nätterna.

Det positiva med detta är friskhetstecknet, min kropp vill alltså röra på sig! :)

Det negativa är rätt uppenbart, det är helt hemskt att vara uppe hela nätterna. Hemskt när sängen inte är skön att ligga i. Jag skulle gärna lägga mig och se en film tills jag somnade men eftersom det är just ligga som är jobbigt så går inte det.


Imorgon ska jag testa min teori genom att ta slut på min kropp mera, inte bara för att kunna sova gott utan även för att den behöver det för ryggen och musklernas skull nu mer än någonsin.

Jag tänkte ta mig en promenad till mormor och morfar, då får jag både motion och fika på en och samma gång.

Dessutom ska jag åka kommunalt till pärlan för första gången sedan operation och det är en prövning i sig. Promenad till buss, bussresa, trappor och tunnelbana, promenad vid centralen, åka pendeltåg och sedan eventuellt om jag tror att jag behöver mer gång; gå från tåget.


Jag hoppas innerligt att det ska fungera som sömnkur. Risken är att min kropp börjat vänja sig vid att somna in på morgonkvisten men då får jag väl i värsta fall hoppa över en natts sömn.


Nej nu blir det lite annat surfande i ett par timmar innan jag vågar pröva mig på sängen igen.


35 dagar efter operation

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 12 november 2010 16:40

Hej!   Som jag nämnt i inlägget under har jag numera en ny blogg som jag är verksam i och där hamnar även alla uppdateringar om hur min lilla rygg mår idag.   Jag är så otroligt glad att så många hittat in på den här bloggen när de har sökt i...

Av Annika - 19 april 2009 11:09

Jag har valt att flytta bloggen. Samma blogg, samma innehåll men ny adress: thefrostingonthecake.blogg.se   Hoppas vi ses! :) ...

Av Annika - 15 mars 2009 13:18

Återigen har en lång tid sedan sist passerat. Jag får allt ta och skärpa mig. Men det kännetecknar mitt liv ganska bra just nu. Hektiskt, fullt upp och inte så mycket tid att stanna upp. Det är dags för inlämning av vårt arbete på tisdag och vi har s...

Av Annika - 24 februari 2009 20:49

Oj nu händer det grejer, det kräver sitt blogginlägg!   Vi går bakåt i tiden till 20 januari då jag startade studierna vid juristprogrammet. Det är hemskt mycket plugg men ämnena är ovanligt intressanta. Det är inte riktigt vad man är van vid när man...

Av Annika - 11 januari 2009 20:09

Äntligen efter ett par dagar av tristess så ringde Emelie. Det visade sig att vi båda sitter hemma och gör ingenting. Så dumt och onödigt! Så därför såg vi till att ses i fredags för lunch, shopping och fika på stan.   Igår lördag så begav jag mig t...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Genom att jag nämnde den
 Via en sökmotor
 Via en länk/någon annans blogg
 Via bloggagratis
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards